"3S"..3 super...3 in 1...

Bismillahirrahmanirrahim..

Let’s became super women..super wife and super mom…

super women!!! 

super wife!!!

Super mom!! 

Alhamdulilah, dapat lagi ana mencoretkan kata-kata di dalam blog ana ini. Alhamdulilah..kita juga masih diberi kesempatan untuk menghirup udara segar dimuka bumi Allah ini tanpa ada bayaran pu..bersyukur kita masih diberikan umur yang panjang dan kesihatan yang baik…subahanalah..sungguh besar nikmat Allah itu…

Allah ada berfirman dalam al-Quran surah ar-Rahman (55:13) :
“maka nikmat tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan”..

Berdasarkan surah ini, Allah menyatakan berulang kali tentang nikmat. Nikmat manakah yang boleh kita dustakan??..segala yang Allah berikan itu adalah nikmat yang wajib kita bersyukur. Segala musibah yang menimpa itu juga nikmat kerana melalui musibah yang menimpa kita itu akan membawa kita kembali kepada pencipa. Ingatlah segala ujian itu adalah tarbiah dari Allah…
Nikmat yang diberikan oleh Allah sangat bernilai harganya..apatah lagi nikmat iman dan Islam. Salah satu nikmat yang Allah berikan ialah menjadi seorang wanita, malah bersyukurnya kita menjadi muslimah soleha yang bermuhajadah di jalan Allah.

Seorang wanita umpama matahari yang bersinar dalam keluarganya. Dia adalah pusat orbit lintasan perjalanan hidup suami dan anak-anaknya. Dia yang berada dibarisan hadapan dalam memberikan cinta, bakti dan pengorbanan untk org yang dikasihinya.

Begitu pentingnya peranan seorang wanita, isteri, ibu dalam kehidupan sesebuah keluarga muslim, sehinggalah Allah menjanjikan syurga kepada wanita soleha. Bahkan bidadari syurga pun mencemburi wanita soleha.

Sesungguhnya, wanita soleha itu lebih tinggi darjatnya daripada bidadari syurga. Daripada Umm Salamah, isteri Nabi SAW, katanya(di dalam sebuah hadis yang panjang):

Aku berkata, “Wahai Rasulullah! Adakah wanita di dunia lebih baik atau bidadari?”
Baginda menjawab, “Wanita di dunia lebih baik daripada bidadari sebagaimana yang zahir lebih baik daripada yang batin.”
Aku berkata, “Wahai Rasulullah! Bagaimanakah itu?”
Baginda menjawab, “Dengan solat, puasa dan ibadat mereka kepada Allah, Allah akan memakaikan muka-muka mereka dengan cahaya dan jasad mereka dengan sutera yang berwarna putih,berpakaian hijau dan berperhiasan kuning….(hingga akhir hadis)” (riwayat al-Tabrani)
P/S= mari rebut peluang menjadi wanita soleha...dan 3 super...

2 comments:

::= like =::